Для зручності також є дві ручки для перенесення вантажу удвох. Упаковану байдарку можна легко перевозити в електричці і я з нею поміщався навіть в Спринтер. В цьому є перевага надувасів над каркасниками — Тайменьку я би так напевне не повіз.
Збирання байдарки
Збирати надувну байдарку просто і швидко навіть одній людині.
Спочатку слід вставити перо на дно та металевий форштевень у передню частину. Із останнім ми трохи забарилися, оскільки збирали таку байдарку вперше — не могли відразу потрапити ним в потрібну кишеньку під носовою декою байдарки. Але на цьому квест закінчується, а в майбутніх моделях виробник взагалі хоче замінити алюмінієвий форштевень надувним.
Сам процес помпування трьох надувних елементів зайняв приблизно п’ять хвилин, не поспішаючи. Комплектний ручний насос має великий діаметр поршня, тому качає швидко. Далі слід встановити сидіння. В них надувається основа, а спинка просто прикріплюється шлейками за гачки балонів. Надувати бажано також насосом — щоб всередину не потрапляла волога від дихання, адже вивернути та провітрити сидіння з середини не вийде.
Сидіння можна ставити реально як завгодно, хоч задом наперед — велика кількість гачків дозволяє ставити їх по всій довжині байдарки та регулювати положення вперед чи назад. Завдяки шлейкам та гачкам це відбувається швидко — не треба нічого шнурувати.
В принципі, по часу, можна вкластися хвилин у п’ятнадцять, а то і десять, якщо гарно попрактикуватися — це від упакованого каяка до старту на воді.
Складати байдарку також просто. Насос може не лише накачувати, але й відкачувати, адже коли ви відкриєте клапани на балонах та дні, то не все повітря вийде звідти. Колись бачив відео, де для досліду спустили байдарку на воді і вона лишилася на плаву з людиною. Тому щоб легше було упаковувати, я викачав рештки повітря із байдарки.
Щоправда, є одна незручність, пов’язана із прибиранням та сушінням Alpha-Z. Кріплення балонів до днища таке, що між ними виникає щілина, куди незручно засувати руку, тоді як туди потрапляє волога та сміття. Звісно, після кожного ходового дня не треба там прибирати, але упаковувати брудну байдарку для тривалого зберігання не варто — доведеться заморочитися. Найкраще це виходило із частково надутою байдаркою.
Комфорт
Круглі бокові балони залишають всередині байдарки не дуже багато місця. А так як ви сидите досить високо на надувному дні та надувному сидінні, то байдарка більше нагадує sit-on-top, аніж sit-in — після Таймені трохи незвично. Але якщо вас це не хвилює, то в цілому Alpha-Z досить зручна. Найголовніше через дно високого тиску — воно не прогинається під вагою веслярів та не грає на хвилях. Завдяки цьому нам було зручно сходити та сідати в незручних місцях не замочивши ніг — в жовтні у наших широтах вода холодна, а на гермоштани я поки не розжився.
Сидіння тут також гарні, спинка має бокові підтримки. Зад не затерпає при тривалому веслуванні, але хотілося б трохи більшої підтримки спини.
Ходові якості
Як і очікувалося, легка байдарка легко йде. Завдяки пласкому дну та меншій, ніж у каркасника довжині, вона надзвичайно маневрена — розвертатися можна практично на місці. Коли ми виходили на відкритий простір, відчувалося незначне здування вітром убік (але не розвертало). Можливо через це Alpha-Z не буде оптимальним варіантом для великих відкритих водойм — широких річок, водосховищ, морів, де бажано мати кіль — але я не стверджую категорично, бо ще не ходив на ній по великих водах. Проте на малих та середніх річках вона дуже добра. Курс тримає гарно і не вимоглива до техніки веслування (чи може ми вже навчилися). Особливо відзначу момент, коли ми обходили завали і потрібно було маневрувати між гілками спиляних у воду дерев.
За швидкістю ходу Alpha-Z хоч і не набагато поступається класичним каркасним байдаркам, проте ми легко розганялися на ній до 6-7 кілометрів на годину (Таймень у мене за цих же умов 7-8), а цього достатньо для тривалих сплавів. Проте байдарка із дном високого диску однозначно краща проти звичайних надувасів-диванів, які я пробував на Росі в червні цього року.
Кілька слів про міцність байдарки. Попри те, що вона надувна, порвати її випадково малоймовірно. Коли ми пропливали крізь завали із спиляних дерев, то кілька разів зачіплялися за гілки, що впали під воду — але потім я не знайшов на дні ніяких слідів. Звісно, ломитися силою не варто, але якщо випадково щось зачепите — не страшно. Я думаю, на Стохід нею можна. Мала осадка дозволить легко перелізати мілини та затоплені колоди і гілки.
Чому так дорого?
Мені не раз друзі показували ціни простих надувних човнів, що значно доступніші і питали, а чому ZelGear такі дорогі. Байдарки і справді недешеві, але це не є єдиний український виробник. І перед тим, як купувати, варто подивитися, що пропонують конкуренти. Пропустимо сусідів Neris — там продукція такого ж цінового діапазону та класу (тобто, не пропустимо — я за них також візьмуся). Але на ринку є іще Ладья та Соларіс, що пропонують значно дешевші надуваси — разів у два. Іще дешевше можна купити Інтекс, але то чисто для жарту.
По перше, ZelGear декларує, що використовує дорогий та якісний німецький ПВХ. Звісно, перевірити ми не можемо, звідки у них ті рулони, але навіть якщо подивитися на конструкцію байдарок, то у конкурентів вона набагато простіша. Немає ані airdeck, ані тої великої кількості гачків, ані запобіжних клапанів, ані багатьох інших названих мною в цьому огляді деталей. Сидіння набагато простіші і не передбачена можливість міняти їх положення. В деяких навіть рюкзак не входить до комплекту. Тобто, це вироби класом нижче із відповідною ціною і що вибрати, залежатиме від вашого бюджету. Але в Alpha-Z точно є за що переплачувати.
Висновок
ZelGear Alpha-Z змінив моє раннє упереджене ставлення до надувних каяків. Це сучасні каяки, яких років 10 тому не було ніде в природі. Більше того, мені подобається, що виробник постійно придумує вдосконалення та нові моделі — те, що я бачив на виробництві та у офісі заінтригувало.
Під час тест-драйву влітку, я відмітив, що ці байдарки досить зручні та практичні і цього разу це лише підтвердилося. В їх конструкції є невеликий недолік, проте він не критичний (і буде виправлений в подальшому). Іще я маю кілька побажань і думаю, що виробник їх зможе зробити в разі замовлення. А тому Alpha-Z для мене цікава і потрапила в список кандидатів на придбання. Від негайної покупки спиняють лише дві речі — я збираюся спробувати для порівняння каркасно-надувний Neris Smart, а по друге мені цікаво, які будуть нові моделі на весну — може я їх захочу більше.
І на останок для вас фотографія осіннього краєвиду Росі. Практичних вам каяків, не перемикайтеся.
Стаття взята з ресурсу https://piktor.org.ua/az430
Автор статті – Олександр Яценко